Pagina's

zaterdag 9 februari 2013

Let's write one line a day

Ik heb een nieuw boekje gekocht, misschien kennen sommige van jullie hem al. Het heet One line a day, het principe is dat je elke dag een of twee zinnetjes schrijft in het boekje. Dat kan je vervolgens 5 jaar lang doen, dan zie je van bijvoorbeeld 1 Januari 5 jaar lang wat je deed op die dag. Je ziet dan (als het goed is) een ontwikkeling in 5 jaar en zo niet is het gewoon leuk om terug te lezen.

Ik vind het boekje er zelf heel mooi uitzien, het is heel klassiek. Ik kan eigenlijk nooit dagboekjes bij houden (daar zullen er wel meer last van hebben) want dan heb ik altijd in mijn hoofd dat ik veel moet schrijven of lappen tekst. Aangezien ik meest van de tijd op school zit wordt het allemaal een beetje saai dan en moeilijk vol te houden.
 
Zo ziet het boekje eruit:
  

Hij is op dit moment op bol.com te koop in de aanbieding voor (maar) 10 euro, maar dan kan hij ook zo weer weg zijn. Hij is steeds te koop en dan weer een tijdje niet.

Er is ook een alternatief, namelijk die van Flow, die is ook op veel plaatsen te koop maar zal misschien iets duurder zijn, die ziet er zo uit:
 
Ik ben er op 25 januari mee begonnen (de dag van the script haha) en heb het tot nu toe nog volgehouden, ik hoop hoop hoop dat ik het nog sowieso een jaar kan volhouden want het lijkt me leuk steeds terug te lezen! 

Kenden jullie dit leuke boekje al?
Liefs

13 opmerkingen:

  1. Ik vind dat heel leuk, maar ik weet nu al dat ik het niet vol ga houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De One Line a Day is zooo leuk! Ik schrijf er nu vanaf 1 januari in, en het lukte me tot nu toe vol te houden, hopelijk blijft dat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik weet nu al zeker dat ik het niet vol ga houden! Helaas! :( Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk uit! Je hebt ook zoiets, maar dan moet je elke dag vijf jaar lang een vraag beantwoorden.
    LIefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende dit boekje al ja, heb er al vaker over gelezen! Leuk dat je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, die kende ik nog niet!
    Ik ben zelf met een 365 dagen project begonnen; elke dag in een boekje schrijven / tekenen :)
    Leuke post.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het enige wat me tegenhoud is het 'volhouden' gedeelte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk boekje, ik kende het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo'n boekje. Ik had er al over gehoord. Lijkt me leuk om het later terug te lezen aan het einde van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel leuk! nu hopen dat je het wel volhoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke boekjes. Ik wil ook graag ooit nog zo'n een! <3 xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind die van jou inderdaad ook leuker! en dat is echt een leuk idee zo'n boekje. echt grappig dat je dat van die 5 jaren kan zien! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van een berichtje! Ik word er zo blij van!