Pagina's

woensdag 17 oktober 2012

A typical tourist - Berlijn deel 2

Dag 2 zit er weer bijna op en ik moet zeggen, ik ben doodop. Weer veel gedaan vandaag, we begonnen om 10 uur op de fiets.
A typical tourist, zo typical zijn wij eigenlijk niet want op onze eigen fietsen sjeezen wij Berlijn door en dat doen niet zo veel touristen. Wel geinig dat sjeezen en racen.

Het leukste wat we vandaag hebben gezien vind ik eigenlijk wel de KaWeDe, Kaufhaus Des Westens. Het grootste warenhuis van Europa. Met alle dure merken allemaal in een warenhuis.
Zo schattig op de kinderafdeling hing een jurkje van Dolce en Gabana en ik dacht hmm wat zou deze kosten? Was die bijna 1000 euro, halleluja. Ik heb er even snel een foto van gemaakt:



Wel schattig voor zo'n kindje, maar je laat je kind toch niet in een jurkje van 1000 euro lopen?!

Verder nog dit parfumflesje in rozen gezien van Dior:


En deze mini Ugg:


En bij Chanel:

 
Super chic allemaal, we hebben op de bovenste verdieping (de 7de) geluncht.
 
Dit is het Regeringsgebouw, de Reichstag.
  
 
En twee seconden later werd er een blik duitse jongeren opengetrokken:
 
 
 
Verder hebben we het Holocaust monument bezocht. Dit is om de joodse slachtoffers van de tweede wereldoorlog te herdenken. Erg groot en indrukwekkend, dit is een luchtfoto van google gehaald:
 
 
Het zijn 2711 betonnen 'stenen' met ieder een verschillende hoogte. Hier ben ik met mijn zusje:
 
 
 
We hebben nog wel meer dingen gezien en we hebben ook een beetje geshopt, ik heb bij de Bershka een super leuke parka gezien en zo'n groen jasje met leren mouwen. Alleen ik ben niet zo'n XL type.
 
Dat was weer het verslagje van vandaag, we gaan  nu lekker een pizza'tje eten in ons appartement.
 Morgen is de laatste hele dag en vrijdag hebben we nog een ochtendje als we vroeg opstaan.
 
Tot morgen denk ik,
liefs!
 
 
 
 



8 opmerkingen:

  1. Gaaf om te zien ^^! Lijkt me erg leuk om daar te lopen en ook apart omdat er zoveel geschiedenis in is terug te vinden! Leuke foto's en nog veel plezier in Berlijn <3! Morgen vertrek ik naar Bonn =]! Ook in Duitsland haha ^^!

    xx Katy ^^!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me echt leuk om eens naar Berlijn te gaan. Aan je foto's te zien is het daar best tof! Schattig zijn die mini ugg's he :) Veel plezier morgen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke foto's! Veel plezier nog:)

    & bedankt voor je berichtje! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supereleuk!
    Kben vorig jaar ook naar berlijn geweest en ik herken het allemaal haha.
    Nog veel plezier daar,
    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke foto's, en nog veel plezier in Berlijn!
    Liefs Jentel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Ik ben ook toen ik in Berlijn was in dat groote warenhuis geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van een berichtje! Ik word er zo blij van!